Boulders Beach, de Tuinen van de Compagnie - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nelleke Hendrikse - WaarBenJij.nu Boulders Beach, de Tuinen van de Compagnie - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nelleke Hendrikse - WaarBenJij.nu

Boulders Beach, de Tuinen van de Compagnie

Door: nelleke

Blijf op de hoogte en volg Nelleke

29 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het Kaapse schiereiland biedt veel dat de moeite waard is om erheen te rijden. De ritten op zich zijn al prachtig zo langs de kust. Boulders Beach, een klein strandje buiten een klein plaatsje dat Simon's Town heet. Er woont een kolonie pinguïns die Jackass Pinguïns wordt genoemd. Ik had geen idee waarom, wellicht zijn het hele dare-devil beestjes die zich in winkelkarretjes van de rotsen laten rollen, maar nee....Als ze elkaar gaan roepen wordt het je direct duidelijk, alsof er een ezel staat te balken, geen gehoor uit zulke kleine vogels. ( ze zijn ongeveer kniehoog) Je kan er gewoon naast gaan zitten, ze keuren je met geen blik waardig en gaan gewoon hun hautaine gang.

Een hele middag in de tuinen van de Compagnie doorgebracht. Echt zo'n middelbaar uitje, maar ik heb me geen moment verveeld! Ik realiseer me trouwens dat het van die laatste opmerking niet echt hipper wordt...:)
Nou kan ik dat hele park wel beschrijven,maar dat is ook geen opwindende literatuur, wat je wel kan doen is even het liedje van Stef Bos luisteren op youtube..... Tuine van die Kompanjie , dat dekt wel zo'n beetje de lading.
En als je dan toch bezig bent, luister dan ook even!! even maar..... "gelukkig", ook van Stef. De man heeft het goed bekeken! Maar ja, goeie generatie en geboortestreek ook.........