Tafelberg - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nelleke Hendrikse - WaarBenJij.nu Tafelberg - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nelleke Hendrikse - WaarBenJij.nu

Tafelberg

Door: nelleke

Blijf op de hoogte en volg Nelleke

17 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag boven op de Tafelberg geweest. Natuurlijk was ook dat een van de moetjes op ons lijstje en het was zeer de moeite waard!
De ongelooflijke uitzichten die de berg je biedt op de stad en de Kaapse vlakte zijn om nooit te vergeten. Natuurlijk veel - waarschijnlijk volledig ontoereikende- foto's gemaakt tijdens de wandeling die we boven hebben gedaan, want zoals een landgenoot zei toen we even een praatje maakten: " je moet het gewoon zelf zien". Lang niet zo'n dooddoener gehoord die op dat moment er geen was. De hele middag de Carpenters in mijn hoofd; " I'm at the top of the world, looking down on cration"......

En toen kwam ik aan het einde van de wandeling een plaquette tegen waar een deel van psalm 111 op stond. Great are the works of God.
Hmmmm........Hoe je het ook bekijkt, schepping, evolutie, great it is indeed.....

Vanavond gegeten in Longstreet bij mama Africa. Afrikaanse gerechten, live muziek. Van de band die er speelde heb ik een cd'tje gekocht, fantastische muziek met een zanger die zonder microfoon het hele blok bereikte! Vanuit zijn tenen met het volume en timbre van een operazanger, wat een gave! Geen idee wat de man zong, maar het is vast waar...........
We hebben krokodillenkebab gegeten, kwamen tot de conclusie dat dat niet aan ons besteed is, smaak wat gronderig, textuur rubberig, maar ach, we hebben het geproefd, weer een ervaring rijker.....De boboti was weer onnavolgbaar lekker, en de sfeer ook!

Net even de band opgezocht op youtube....Abakhaya.....allemaal even doen, erg lekkere muziek, en dat volume? Tja...dat is dan weer geen wonder, de man is een geschoold operazanger......:)